ESNW maakt gebruik van cookies
Op de website van ESNW worden noodzakelijke en niet noodzakelijke cookies gebruikt. De noodzakelijke cookies zijn nodig om de website goed te laten werken en informatie te verzamelen over hoe onze site functioneert en wordt gebruikt. De niet noodzakelijke cookies gebruiken wij om social media in onze site te integreren en voor marketingdoeleinden. Meer informatie kunt u lezen in onze privacyverklaring.
actie
Eenmalige onderhoudsbeurt van uw cv-ketel!

Liever geen abonnement? Geen probleem. Eenmalig onderhoud is bij ESNW ook zo geregeld! Meer weten over deze actie.

wachtwoord vergeten registreren

De typische werkdag van Klaas Pieter

Monteur onderhoud grote installatie

De typische werkdag van: Klaas Pieter, teamleider logistiek

Bij ESNW werken veel verschillende specialisten met ieder hun eigen specifieke vakgebied. In de mini-reeks ‘De typische werkdag van:’ nemen we onze klanten mee in de dagelijkse werkzaamheden van onze vakmensen. In dit artikel kijken we mee met Klaas Pieter logistiek vakman bij ESNW.

Klaas Pieter, hoe ziet jouw werkdag eruit?

Dat is iedere dag weer een verrassing! We starten ’s morgens om 07.00 uur. Een van de eerste taken is de autobevoorrading van onze monteurs. Zij krijgen dagelijks hun autovoorraad aangevuld, al is het maar één ringetje (je zult het maar net nodig hebben die dag).

Ook worden alle gemelde vervolgorders verwerkt en van de juiste materialen voorzien. Alle leveranciers leveren rechtstreeks aan het centrale magazijn in Alkmaar; daar vandaan leveren we dan alles uit. Iedere werkdag gaan er veel onderdelen het centraal magazijn uit en in.

Geen typische werkdag dus. Zijn er wel werkzaamheden die altijd terugkomen?

De monteurs hebben graag de juiste onderdelen bij zich, daar zijn we eigenlijk continue mee bezig. Als we al een keer terug moeten naar een klant omdat een vervolgreparatie nodig is, willen we graag dat alle benodigde onderdelen beschikbaar zijn. Daarnaast zorgen we voorafgaand aan iedere werkdag voor alle onderdelen die nodig zijn voor de ingeplande werkzaamheden.

Om alle onderdelen op voorraad te houden is een uitgebreide informatiedatabase en een actuele voorraadadministratie van belang. Daar gaan we dus zorgvuldig mee om. We kunnen op ieder moment van de dag vertellen waar de ruim 40.000 artikelen die ESNW in voorraad heeft zich bevinden. We noemen onze Logistieke afdeling ook wel ‘het kloppende hart van ESNW’.

Hoe gaan jullie om met spoedklussen?

Alle gemelde vervolgorders worden voorzien van een prioriteit. We proberen zo snel mogelijk deze orders van het juiste materiaal te voorzien, want zodra de orders door ons worden vrijgegeven kan er pas een monteur worden ingepland. Meer dan 90% van de bestelde onderdelen hebben we beschikbaar in ons centraal magazijn. Ook kunnen we direct meekijken in de magazijnvoorraad van onze groothandels en fabrikanten. De meeste onderdelen zijn binnen 24 uur leverbaar. Als het echt nodig is schakelen we een koerier in of rijden we zelf naar de leverancier. Alles voor de klant!

Welke plaats heeft jullie afdeling binnen de organisatie?

Afdeling logistiek zit als ‘spil’ tussen de klantadministratie en de technische dienst in. De samenwerking met beide partijen is optimaal. Ook zijn er duidelijke afspraken over de wijze waarop de werkzaamheden worden vastgelegd in ons computersysteem. Hierin werken alle afdelingen ‘online’ samen dus weten we precies van elkaar wat de status van de werkzaamheden is. De werkwijze wordt ook continue bewaakt en indien nodig bijgesteld.

Krijgen jullie weleens vragen van klanten?

Onze afdeling heeft zeer beperkt direct contact met klanten. Dit wordt voornamelijk afgehandeld door ons klantcontactcentrum. Een klant belt bijvoorbeeld om te vragen naar de status van de bestelling of de afhandeling van een garantieaanvraag. Doordat deze informatie voor iedere medewerker in ons computersysteem is op te vragen hoeft een klant niet onnodig doorverbonden te worden. Wel zo prettig.

Zijn er dingen waar je thuis op let door je werk?

Tja, als je werk ook je hobby is dan ben je wel scherp op bepaalde zaken. De cv-ketel mag thuis natuurlijk niet uitvallen door achterstallig onderhoud of omdat er niet op tijd is bijgevuld, dus daar ben ik wel scherp op.